was successfully added to your cart.

Klantbelang staat nog onvoldoende centraal bij banken.

By 5 december 2017algemene informatie
Klantbelang staat nog onvoldoende centraal bij banken

Klantbelang staat nog onvoldoende centraal bij banken

Uit recent onderzoek van de AFM blijkt dat het klantbelang nog onvoldoende centraal staat bij de banken. Wat hiermee bedoeld wordt is dat de belangen van de consumenten nog niet altijd optimaal bediend worden. Ook bij een doorlopend krediet afsluiten stellen wij het klantbelang zoveel mogelijk centraal. Er zijn in het verleden hierin veel fouten gemaakt door veel partijen. Wij doen ons uiterste best om zoveel mogelijk lering hieruit te trekken en deze punten te verbeteren in onze eigen dienstverlening. Klantbelang staat nog onvoldoende centraal bij banken, maar hoe zit dit eigenlijk bij doorlopendkredietafsluiten.nl?

Waar gaat het mis?

Om te weten waarom de AFM oordeeld dat het klantbelang nog onvoldoende centraal staat moet u natuurlijk eerst weten wat er onderzocht is. Het volledige rapport kunt u hier lezen.
Opvallend is de laagste score op het beleid bij achterstanden. Indien u onverhoopt een achterstand op uw krediet zou krijgen handelen de banken dit onvoldoende correct af. Het gaat hierbij vooral om het zoeken naar de reden van de achterstanden. De banken zitten nu nog teveel op het standpunt dat “u gewoon moet betalen”.
Daarnaast wordt bij het verstrekken van de leningen volgens het onderzoek onvoldoende rekening gehouden met de kredietvormen en het product dat de klant wil aanschaffen. Zo wordt bij de financiering van een auto nog teveel een doorlopend krediet geadviseerd, terwijl in de meeste gevallen een persoonlijke lening een beter advies is.

Wat kan doorlopendkredietafsluiten.nl hiervan leren?

De onderzoeken van de AFM geven ons als Royaalkrediet altijd handvatten om onze dienstverlening nog verder te verbeteren. Uit dit onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat kredietverstrekkers bij achterstanden ook nog eens dossierkosten en incassokosten in rekening brengen bij consumenten. Dit is echter niet toegestaan. Naast de kosten voor de vertragingsrente mogen er geen verdere kosten in rekening worden gebracht.
Dit is natuurlijk bij ons bekend. Maar niet bij alle consumenten, daarom nemen wij ook dit soort berichten graag eens op in onze nieuwspagina.
Daarnaast houdt het ons natuurlijk ook scherp om dergelijke berichten door te nemen. Als u een doorlopend krediet gaat afsluiten bij doorlopendkredietafsluiten.nl zult u al snel merken dat wij de klant in ieder geval wél centraal stellen.

dka

Author dka

More posts by dka